Av Agnes Höglund - 15 juli 2012 10:28

Hej!

Lite efter med uppdateringen men, jag är tillbaka i Sverige!

Så det innebär nog slutet för denna blogg men ni kan följa mig här istället: www.agneshoglund.devote.se

Kram

Bal

Av Agnes Höglund - 5 juni 2012 04:40

Hej!

Så nu börjar även detta skolår att lida mot sitt slut. Att studera i ett annat land och lära känna en annan kultur är verkligen lärorikt. Jag tycker att alla som får chansen att åka iväg borde prova på, det kan inte bli värre än att man måste åka hem igen ;)

När jag tänker tillbaka på året som har gått är det svårt att fatta hur många upplevelser jag har varit med om. De flesta helt utanför vad jag hade vågat räkna med innan jag flög över atlanten.

På fredagen var det Senior Prom och även den sista balen för min del är i USA. Dansen hölls i ett hotell en timmes bilfärd från området där jag bor. Jag och mitt sällskap färdades i en hummer, tror aldrig jag sett en större bil förut.

Av Agnes Höglund - 29 maj 2012 01:47

Hallå!

I dag har vi haft riktig högsommarvärme, tar inte i om jag säger runt 35 grader. Min familj köpte kräm med solskyddsfaktor 60 till mig, de tycker nog min bleka, skandinaviska hy behöver skydd..

På kvällen gick vi ner till stranden utanför vårat hus för att njuta av den svala luften

I dag är det även memorial day, så skolan var stängd.

/Agnes

Av Agnes Höglund - 21 maj 2012 00:51

Beskriver gårdagen med bilder.

Av Agnes Höglund - 15 maj 2012 13:31

Hej!

Idag har jag för ovanlighetens skull fått sovmorgon eftersom det pågår examinationer i skolan.

De senaste dagarna har väldigt trevliga och händelserika. I lördags hade jag Track på morgonen och senare på kvällen var det Prom; temat var rymden. Måste medge att danserna är lite för vilda för mig, det blir nog aldrig någon lap dancer av mig.

Kram :)

Av Agnes Höglund - 17 april 2012 03:43

Hej!

Efter en hel natt med resande är jag nu tillbaka i NJ. Här är det runt 26 grader och jag hoppas det fortsätter så hela veckan. imorgon börjar skolan igen, känns inte lockande att kliva upp sex på morgonen...

Av Agnes Höglund - 11 april 2012 05:07

Igår ägnade vi förmiddagen i Golden Gate Park, där kollade vi in trädgårdar så som Japanese Tea Garden. På eftermiddagen tog vi bilen över Golden Gate Bridge för att ägna några dagar utanför SF.

Längst vattnet låg sälarna och solade i det varma vädret

Har nyss landat i sängen efter en lång och regnig dag ute i naturen. Direkt efter frukosten åkte jag och resten av familjen till en skog, Muir Woods, för att se s.k Redwood. Det är världens största trädart och de var verkligen giganstiska. Orkar inte ladda upp bilderna från min kamera för tillfället.

Adíos!

Av Agnes Höglund - 8 april 2012 07:43

Hej!

Igår anlände jag till San Francisco efter en lång flygfärd över USA. Det är tre timmars tidskillnad här så jag måste ställa tillbaka klockan, har inte riktigt hunnit vänja mig än så är galet trött.

Efter frukosten begav vi oss till Chinatown, vilken sägs ska vara den största i hela landet. Det kryllade av Asiater och turister, träffade ganska många svenskar. Alla är verkligen gästvänliga och öppna här, till skillnad från NY där alla är stressade hela tiden. Kollade in affärer och pratade med kineser, kändes som om jag vandrade omkring i Kina.

Nu på kvällen har jag tränat på hotellets gym och ska snart sätta mig framför Pirates of Caribbean. Hoppas ni får ett trevligt påsklov!

Mitt namn är Agnes och jag bor i Ö-vik. Jag kommer att skriva om mitt liv och vad som händer i min vardag.